loading...
طب سوزنی
دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

بحث زیبایی و طب سوزنی در چین، انگلستان، فرانسه و آلمان مبحث جدیدی نیست ولی در کانادا و ایران نسبتا تازه است.

پایه و اساس فیشیال آکوپانکچر یا کاسماتیک آکوپانکچر مدل «Zang xiang» است. طبق این مدل نقاط مشخصی در سطح پوست به ارگان‌های داخلی مشخصی متصل هستند که این اتصال از طریق کانال‌های انرژی (که وظیفه حمل انرژی را به هر نقطه از بدن به عهده دارند)، ایجاد می‌شود.

از چهارده کانال انرژی ده کانال به صورت مستقیم یا به وسیله کانال جفتشان با صورت در ارتباطند. پنج ارگان yang (یا تو خالی) بدن شامل معده، روده بزرگ، روده کوچک، مثانه، کیسه صفرا یا از صورت آغاز و یا به صورت ختم می‌شوند و روی صورت نقاط مشخصی دارند. برای مثال، به ترتیب انتها و ابتدای کانال روده بزرگ و معده در صورت و در کنار بینی است و در هر بیماری مربوط به ناحیه بینی و بویایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

طب سوزنی صورت

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

کاربرد طب سوزنی در سر درد و میگرن :

سر درد می تواند ناشی از دلایل متعددی نظیر استرس و فشار عصبی، انقباض عضلات در ناحیه شانه، گردن و سر، مشکلات عروقی ، ضربه هاو ….باشد. از بین سه نوع مختلف سردرد شامل سر دردهای تنشی، میگرن و سردردهای ناشی از مشکلات گردن، نوع اول یعنی سردرد تنشی شایع ترین است. در این نوع سر درد شدت درد معمولا ملایم تا متوسط است و در دو طرف سر بیمار معمولا آنرا به صورت سردردی فشارنده توصیف می کند.

درمان میگرن طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

از آنجایی که اکثر افراد معمولا این تصور را در ذهن دارند که طب سوزنی فقط برای تسکین دردها کاربرد دارد ، احتمالا بیماری آرتریت ( التهاب مفاصل) از شایعترین بیماریهایی است که بیماران برای درمان خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه میکنند . در طب غربی اکثر موارد آرتریت را بصورت آرتروز ( استئوآرتریت ) با آرتریت روماتوئید تقسیم بندی میکنند .
آرتروز بیماری است که بر اثر فرسودگی مفاصل ایجاد می شود و بنابراین بیشتر در افراد مسن دیده میشود . در افراد جوان ، این بیماری معمولا در مفصل هاییبروز میکند که قبال دچار صدمه شده باشد . این بیماری مفصل های بزرگ را گرفتار میکند مفصل هایی مثل مفصل های لگن و مفصل زانو هنگامی که سطوح طبیعیمفصلی فرسوده شده و از بین می روند ، تجمعاتی از کلسیم در آن ایجاد میشوندو بیمار متوجه میشود که مفصلش سفت شده و دردناک می گردد بخصوص در هنگام حرکت دادن مفاصل .
از سوی دیگر ، بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که میتواند افراد را در هر سنی گرفتار کند حتی بچه ها ممکن است گرفتار شوند . بطور کلیدر بیماری آرتریت روماتوئید ، مفصل های کوچک دچار مشکل میشوند و ملتهب و تغییر شکل می یابند . بعضی از این بیماران بطور کلی بهبود می یابند در حالیکه عده ا ی دیگر ممکن است از کار افتاده و زمین گیر شوند . با این حال اکثر افرادی که دچار آرتریت روماتوئید میشوند بدون اینکه دچار موارد شدید آن گردند درجاتی از ناتوانی را تجربه میکنند .
بنا به دلایلی ، این بیماری در بین خانمها شایعتر از آقایان می باشد .

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی می تواند روش مناسبی برای ترک اعتیاد باشد . بنابر تحقیقات انجام شده ،طب سوزنی باعثترشح اندروفین طبیعی مغز شده و به این طریق باعث عدم علاقه فرد معتاد نسبتبه مواد مخدر می شود و به راحتی و با آرامش در مدتی نسبتا کوتاه موفق به ترک اعتیاد خواهد شد.
بررسی نتایج مثبت بدست آمده با طب سوزنی درترک اعتیاد،موفقیت حدود 72 درصد برای معتادان به هروئین و 88 در صد برای معتادان به تریاک پس از 24 الی 99 ماه (2تا 8 سال)بوده که نسبت به سایر روشهای درمانی ، از باز دهی بسیار مطلوبی برخوردار بوده است. در ترک اعتیاد طب سوزنی میتواناز نقاط خاصی روی بدن و گوش بیمار با اتصال به دستگاه الکترو اکوپانکچر استفاده نمود. روش بالینی برای درمان سندرم ترک اعتیاد به وسیله طب سوزنی با استفاده از گوش و تحریک الکتریکی ، نخستین بار توسط Wen و cheung در هنگ کنگ توسعه یافت.
طول مدت درمان در این روش بین 7 تا 15روز و مدت هر جلسه 30 تا 40 دقیقه میباشد.تاثیر درمان پس از 10 تا 15 دقیقه به صورت کاهش علائم ترک اعتیاد مشخص می گردد .
ترشح اشک ، آبریزش بینی ، درد اندامها ، کرامپهای معدی، لرز، خشم و عصبانیتناپدید شده و تنفس بیمار منظم تر شده و بیمار احساس گرمی و آرامش می کند .بیماران تحت درمان حالت بهبودی را بیان می کنند و میل به مصرف مواد مخدر در آنها متوقف می شود . تا کنون هیچگونه عوارض جانبی در خلال درمان اعتیاد طب سوزنی مشاهده نشده است .

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آرتروز چیست و تحت تاثیرچه ایجاد می‌شود ؟

آرتروز(استئوارتریت) شایع‌ترین بیماری مفصلی درانسان است که در آن تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی باعث التهاب بافت‌های اطراف مفصل و نهایتا تخریب ساختار آن می‌شود. این بیماری می‌تواند بدون علت خاصی ایجاد شود و یا ممکن است ثانویه به علل دیگری ایجادشود . از جمله علل زمینه ساز آرتروز می‌توان به صدمات و آسیب‌های شغلی و ورزشی،عوامل مکانیکی و ساختاری بدن (مانند انحرافات و بد شکلی سیستم اسکلتینظیر زانوی پرانتزی و ضربدری)، بیماری‌های سیستم غدد و متابولیسم، اختلالات ژنتیکی و مادرزادی اشاره کرد . بزرگترین عامل خطر برای بیماری آرتروز افزایش سن است. از عوامل خطر مهم دیگر می‌توان به ضربه‌های شدید و مکرر ناشی ازآسیبهای شغلی و چاقی اشاره کرد. نکته قابل توجه درمورد چاقی این است که این معضل که از عوامل قابل کنترل مسبب آرتروز است‌، علاوه بر تاثیر برروی مفاصلی که وزن بدن را تحمل می‌کنند(از قبیل زانو) در ایجاد آرتروز مفاصل دیگر از جمله مفاصل بین انگشتان دست نیز نقش دارند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

خدمات پوست و زیبایی که در کلینیک جردن جهان کودک انجام می شود از این قرار است :

1- کاشت انواع نخ صورت یا امبدینگ صورت : این روش معمولا یک یا دوبار انجام می شود و نقش زیرسازی را برای پوست ایجاد می کند. پوست را لیفت می کند. چین و چروک را برطرف می کند. خط خنده ، خط اخم ، خط غم ، چین های پنجهکلاغی کنار چشم ها ، افتادگی های صورت، جوانسازی و سفت کردن صورت ، رفع غبغب از جمله کارآیی های امبدینگ صورت است که ما انجام می دهیم.

2- امبدینگ بدن : در این روش نیز ما با انواعی از نخها و تکنیک های پیشرفه روز دنیا فرم دهی بدن ، کاهش سایز موضعی ، درمان سلولیت ، رفع بدشکلی های بدن متعاقب جراحی لیپوساکشن و … ، حجم دهی به بدن ، لیفت سینه ،لیفت شکم های افتاده و لاغری موضعی را انجام می دهیم.

3- طب سوزنی گوش و بدن که تقریبا با این روش تمام مشکلات زیبایی از جمله: افتادگی ها ، خشکی پوست ، اگزما و آلرژی ، ریزش مو ، کدورت پوست ، لکه های پوستی ، جای زخم و جای جوش و اسکارهای عمیق ، تیرگی و پف دور چشم و … قابل درمان است.

4- اسکن گوش : برای تشخیص بهتر و فهم دقیق تر از مشکلات پوستی شما و درمان قوی تر و مطمئن تر از این روش تشخیصی در کنار تشخیصهای پزشکی معمول استفاده می کنیم.

5- میکرونیدلینگ و نیز سوزن کاری های خاص و تخصصی برای درمان جای جوش ، جای زخم و اسکارها و نیز ترکهای پوستی و استریاهایی که به علت حاملگی و چاقی ایجاد شده اند.

خوشحالیم که اعلام می کنیم بعد از چند سال کار قوی پژوهشی و درمانی میزان رضایت بیمارانمان بیش از 90درصد است و این را مدیون همکاران پرتلاش واعتماد مردم عزیز هستیم.

کلینیک زیبایی شمال تهران, جوانسازی پوست, متخصص پوست خوب, مطب زیبایی و پوست, کلینیک زیبایی میرداماد

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

یکی از بهترین درمان ها برای مشکلات سطح پوست سوزن کاری است. به این منظور چند روش ایجاد شده است :

ایجاد خراش با تیغ

استفاده از وسیله ای به نام سون استار یا سوزن 7 ستاره

استفاده از درمارولر

استفاده از دستگاهی به نام درماپن

نکته مهم این است که این درمان ها کاملا طبیعی هستند و هیچ عارضه ای ندارند.

البته دقت و تجربه پزشک معالج در استفاده مناسب از این روش کارآمد بسیارمهم است. پس ممکن است شخصی به علت کمبود تجربه نتواند درمان مناسبی را از این روش ها ارایه نماید.

موارد استفاده :

کاهش لکه های پوستی

کاهش چین و چروک های سطحی

شفاف سازی پوست

درمان استریا یا ترک شکم و سایر نواحی پوست

درمان اسکار جای جوش صورت

درمان جای آبله و جای زخم های سطحی

کاهش روزنه های پوستی


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 6 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از بیماران زیبایی با آن مواجه هستند شلی و افتادگی پوست صورت است. در واقع از مهمترین شکایات پوست وزیبایی همی مشکل افتادگی پوست می باشد. اغلب بیماران نیز روشهای دارویی ، گیاهی ، ماساژ و تهاجمی و جراحی را برای کاهش شلی پوست صورت تجربه کرده اند. سوال این است که طب سوزنی آیا برای این مشکل نیز راه حلی دارد؟ و اگر راه حلی وجود دارد شرایط آن را توضیح داده شود.

پاسخ این سوال بله است. یکی از قدرتهای خوب و کارآیی های مهم طب سوزنی درمان شلی پوست صورت و لیفتینگ پوست صورت است. پوست صورت ممکن است به دلایلی همچون رژیم غذایی لاغری شدید ، فکر و نگرانی زیاد ، سوء تغذیه ، روند بالارفتن سن و سال و … به تدریج شل و افتاده شود. پایین آمدن چین گوشهلب ، عمیق تر شدن خط خنده ، آویزان شدن غب غب و پوست جلوی گوش ، تحلیل رفتن گونه و لب ، افتادگی پلک و ابرو ، افتادگی پوست وسط ابروها و شل شدن کل پوست صورت و گردن از جمله معزلاتی است که به علت شل شدن صورت ایجاد می شوند و باعث اختلال در زیبایی می گردند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 8 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

کاشت سوزن ASP

کاشت سوزن ASP روی گوش

طب سوزنی

این یک روش فوق پیشرفته و بسیار جدید و ابداع کشور آلمان است.

در این روش سوزنهای طلا ، نقره ، استیل روی گوش بیمار کاشته می شوند.

ماندگاری این سوزن ها دو سه هفته است و بیمار از مراجعات روزانه بی نیاز می گردد.

در این روش ابتدا یک اسکن دقیق از گوش بیمار انجام می شود و سپس سوزن های ای اس پی در نقاط یافت شده با دقت خاصی کاشته می شوند.

موارد درمانی در این روش شامل تقریبا درمان و کنترل انواع بیماری هاست.

همچنین اگر این روش به درستی و نزد متخصص دوره دیده انجام گردد عارضه خاصی ندارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

در این روش مدرن طب سوزنی از نخ های قابل جذب برای کاهش وزن و سایز استفاده می شود. قبلا از نخ های کات گوت در این روش بهره برده می شد اما اکنون ما از نخ های پیشرفته و بی عارضه مونوکریل برای این منظور استفاده می کنیم.

این روش ماهانه یکبار انجام می گردد.

نخهای مونوکریل حدود یک ماه بعد جذب بدن می شوند و گویی بیمار در این یکماه مداوم طب سوزنی شده است.

وجه تمایز این روش از سایر روش های زیبایی در بی عارضه بودن آن است. در حقیقت این یک روش تعادلی و سنتی است که با نخ های پیشرفته انجام می شود.

11امبدینگ-650x400

موارد کاربرد :

کاهش وزن

افزایش سوخت و ساز

کاهش جذب غذا

کاهش سایز شکم ، پهلو ، ران ، باسن ، بازو

افزایش حجم عضلات بدن و فرم دهی به بدن

لیفت شکم و سینه ها و سایر افتادگی ها

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
طب سوزنی-درمان طب سوزنی-فواید طب سوزنی-طب سوزنی چیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 623