loading...
طب سوزنی
دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

بعد از انجام طب سوزنی احساس آرامش و سبکی را تجربه می کنید.

طب سوزنی انرژی و نشاط فوق العاده ای می دهد.

طب سوزنی خواب را تنظیم می کند.

طب سوزنی پوست را شفاف می کند.

طب سوزنی تنفس را عمیق تر و کارکرد روده ها را تنظیم می کند.

طب سوزنی در تسکین و کم کردن درد عالی است.

طب سوزنی یک ضد اضطراب قوی است که عوارض ندارد.

طب سوزنی افسردگی را کنترل می کند و سوء ظن را کم می کند.

با طب سوزنی امکان درمان همزمان چند مشکل وجود دارد.

طب سوزنی بدن را لیفت می کند و به آن فرم مناسبی می دهد.

طب سوزنی سوخت و ساز را تنظیم می کند و سردی بدن را کاهش می دهد.

طب سوزنی ریزش مو را بهبود می دهد.

طب سوزنی جوش صورت را درمان می کند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

سوزن طب سوزنی

طب سوزنی

 

اکثر بیماران وقتی به سوزن فکر می‌کنند، تجسم سوزن های تزریقی را نموده و می‌ترسند. درد ناشی از سوزن های تزریقی به علت سایز بزرگ، تنه حاوی سوراخ و سر برنده آنها می‌باشد که این خصوصیات باعث پاره شدن بافت و عبور ماده تزریقی می‌شود و از طرف دیگر فشار وارده از جانب ماده تزریقی و حتی ترکیبات آنها، همگی در تولید درد نقشدارند، اما سوزن طب سوزنی توپر بوده و بسیار نازک و قابل انعطاف می‌باشند. قطر آنها 0/3-0/2 میلیمتر(به ضخامت یک تار مو) است. ماده‌ای هم توسط این سوزنها قابل تزریق نمی‌باشد، اغلب موارد بدون درد و یا دردی در حد کشیدن یک تار مو از سر را دارد. حتی خونریزی و کبودی ناشی از این سوزنها بسیار نادر است. عمق فرو رفتن سوزنها بسته به بافت منطقه مورد نظر فرق می‌کند، (مثلاً این عمق در ناحیه دست کمتر از ران است)، به طور متوسط این عمق چیزی بین ¼ الی ½ اینچ است. تحریک نقطه سوزن زده شده: بعد از سوزن زدن و عبور از پوست مهمترین نکته، تحریک سوزن و احساس آن توسط مریض است. به عبارتی این احساس نوعی واکنش از اعصاب میلین‌دار محیطی می‌باشد. در واقع احساس تحریک سوزنبه این معنی است که نوک سوزن در بهترین موقعیت از نظر درمانی قرار گرفته است. این احساس به صورتهای متفاوت در افراد دیده می‌شود و توصیف آن قدری مشکل است مگر اینکه هر کس به تنهایی آن را تجربه کرده باشد، ولی معمولاً بهشکل کرختی، جریان الکتریکی، سنگینی، انبساط، فشار و خارش درک می‌شود. حتی در یک فرد احساس تحریک سوزن در هر نقطه کمی متفاوت حس می‌شود. تمامی این حالات بعد از خارج کردن سوزنها از بین می‌روند. احساس سوزن می‌تواند به طرف بالا یا پائین در مسیرهای طب سوزنی حرکت کرده و درک شود.حتی گاهی براى درک آن لازم است بعد از عبور سوزن از سطح پوست، مانورهای خاصی به سوزن داد (بالا و پائین کردن سوزن، جرخاندن سوزن و …) با توجه به نوع بیماری، هر قدر احساس تحریک سوزن مناسب باشد، نتیجه درمانی آن بهتر خواهد بود. تعداد سوزن مورد استفاده در هر بیمار با توجه به تشخیص پزشک مربوطه متفاوت است، ولی به طور متوسط حدود 20 -4 عدد سوزن به کار می‌رود.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان در طب سوزنی بر چه اساسی قرار گرفته است؟

جهت عبور انرژی وخون وجود دارد که این meridian از نظر طب سنتی چین در انسان ١۴مدار اصلی یا مریدیان مدارها به ارگانهای داخلی بدن ارتباط دارند،این ارگانها مثل یک زنجیر دایره وار که یک حلقه را تشکیل می دهند روی یکدیگر اثردارند.
حال در اثر عوامل خارجی مثل استرس،سرما،…. یا عوامل داخلی بدن کم خونی،پر کاری تیرویید و….که باعث اختلال عمل این ارگانها میگردد سیکل تعادلی به هم ریخته شده وبیماری ظهور میکند حال در طب سنتی چین که{۴٢٠}نقطه روی این مدارها واقع شده با فرو بردن سوزن ( Acupuncture) یا فشار روی این نقاط (Acupressure) تعدیل حرکت انرژی وخون در بدن میشود و بالانس ارگانها،که در اثر بیماری مختل گردیده،برقرار می گردد و بیماری برطرف می شود.

اثرات طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آقای دکتر ! تعداد قرص هایی که داده اید خیلی زیاد است! وقتی آنها را مصرف می کنم حالت نفخ و ورم پیدا می کنم !

آقای دکتر ! این داروها خیلی خواب آلوده ام کرده و به این علت توان انجام کارم را ندارم !

یکبار که داروهایم تمام شد و کمی با تاخیر پیش شما آمدم به شدت دچار تپشقلب ، تعریق و درد بدن و بی خوابی شده ام !دوستانم می گویند معتاد شده ای.

آقای دکتر ! من همزمان مشکل قلبی و فشار خون هم دارم و برای آنها هم کلی قرص مصرف می کنم !

آقای دکتر خیلی وقتها فراموش می کنم قرص هایم را سر ساعت بخورم !

چند ماه دیگر باید به مصرف این داروها ادامه دهم ! دیگر خسته شده ام!

طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان بیماری های زنان ، زایمان و نازایی با طب سوزنی

در کشور ما طب سوزنی بیشتر برای درمان چاقی و کاهش سایز شناخته شده است . در حقیقت بیش از 50% مراجعه کنندگان به کلینیک طب سوزنی را بیماران چاقی تشکیل می دهند.اما آیا طب سوزنی فقط همین کارآیی را دارد؟ طب سوزنی در کنترل بسیاری از بیماری های حاد و مزمن توانایی های زیادی دارد.

فهرست کلی از بیماری های قابل درمان با طب سوزنی :

یک گروه از بیماری هایی که طب سوزنی در مورد آنها موثر است بیماری های زنان ، زایمان و نازایی است. بیماری هایزنان از جمله بیماری های پردردسر برای خانواده ها هستند و معمولا استرس زیادی را به خانم های محترم وارد می کنند.اغلب درمان های موجود برای آنها نیز کند است. بدیهی است که اگر بشود به وسیله ای این قدرت درمانی را تسریع کرد قطعا بسیاری از مشکلات خانواده ها ، پزشکان محترم و سیستم درمانی کشور تا حد زیادی حل خواهد شد. کدام بیماری های زنان با طب سوزنی قابل درمان یا کنترل می باشند؟ طیف زیادی از بیماری های زنان ، مشکلات عصبی دوران بارداری و بعد از زایمان ، برخی انواع نازایی ها ، پیشگیری از برخی انواع سقط و افزایش پاسخ دهی IVF با طب سوزنی قابل کنترل هستند. در دو لینک زیر فهرستی از این بیماری ها و اطلاعات تکمیلی تر در مورد درمان مشکلات زنان و بارداری با طب سوزنی ارایه شده است:

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

alternative medicine with acupuncture

طب سوزنی

فهرست بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

1-بیماریهای مغز و اعصاب مثل : سردرد ، میگرن ، سرگیجه ، تشنج ، اختلالات بعد از سکته مغزی (حسی ، حرکتی ،تکلم و…)، نورالژی تریژمینال ، فلج عصب صورتی یا فلج بلز،دردهای بعد از بهبودی زونا، فلج مغزی ، ام اس ، پارکینسون ، نوروپاتی دیابتی و سایر نوروپاتی ها ، میوتونی ها ، آتروفی های عضلانی ، آسیب مغزی و نخاعی ، سندروم تونل کارپال و …

2-بیماری های اسکلتی عضلانی مثل: دیسک کمر و گردن ، آرتروزها ، درد و ورم و خشکی مفاصل ، اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی ، دردهای بعد از شکستگی ها ، روماتیسم ، پوکی استخوان ، افزایش قد ، انحرافات ستون فقرات ، اسپوندیلیت انکیلوزان و …

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی و اختلالات روانی

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین کاربردهای طب سوزنی درمان یا کنترل بیماری ها و اختلالات روانی است. طب سنتی چین از دوران هایکهن برای درمان یک بیماری جسم و روان را در کنار هم در نظر گرفته و برای کنترل یک اختلال حتما برای آن جزء روانی نیز قائل شده است. تقریبا نسخه طب سوزنی پیدا نمی شود که در آن به آرامبخشی توجهی نشده باشد و به همین علت است که درمان این طب در بسیاری از بیماری ها تاثیرات پایدارتری دارد.

طب سوزنی چینی و روان

در طب سنتی چین هر مشکل عصبی روانی به یک ارگان خاص در بدن منسوب است و برای کنترل این اختلال از نقاط مریدین وابسته به این ارگان استفاده می شود.مثلا افسردگی با قلب ارتباط دارد، افکار مزاحم ناشی از طحال است و عصبانیتبا کبد مرتبط می باشد. البته باید گفت که در صورت وجود اختلال در هر یک ازاین ارگان ها علایم و نشانه های دیگری نیز ظاهر می شوند و درمان طب سوزنی در واقع معطوف به کنترل مشکلات زمینه ای این ارگان بدن است. به همین ترتیبهمه علایم و نشانه های این اختلال و در ذیل آنها مشکلات روانی بیمار نیز بهبود خواهد یافت. مثلا بیماری با پوست تیره ، عصبانیت ، گرگرفتگی ، سردرد مزمن و اختلال زنان مراجعه می کند و با درمان اختلال زمینه ای ارگان کبد تقریبا تمام این علایم بهبود خواهند یافت.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

از سال 1979 که سازمان جهانی بهداشت طب سوزنی را به رسمیت شناخت برخی مشکلات زنان و زایمان نیز در فهرست اختلالاتی قرار داده شد که با طب سوزنی قابل درمان هستند. البته این پایان ماجرا نبود و از آن سال تاکنون با رشد تحقیقات در زمینه طب سوزنی به تعداد این فهرست اضافه گشت. در سالهای اخیر کشورهای شرق آسیا ، اروپا وآمریکا تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند و نتایج آنها هر از چندگاهی در ژورنال های معتبر جهان و سایت های علمی تحقیقاتی چاپ و منتشر می شود.

طب-سوزنی1

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 6 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آریکولار ایمپلنتیشن طب سوزنی چیست ؟

روشی مدرن از طب سوزنی گوش است. این روش درمانی ابداع متخصصین آلمانی است و جزء جدیدترین روشهای طب سوزنی در جهان می باشد. هم اکنون بسیاری از مردم اروپا از نتایج عالی اسن روش برخوردارند و دامنه آن به آمریکا نیز سرایت کرده است.فعلا در قاره آسیا اینروش درمانی فقط در ایران انجام می شود.

آریکولار ایمپلنتیشن چطور انجام می شود ؟

این روش که برای درمان و کنترل بیماری های صعب العلاج به وجود آمده است نیاز به یک اسکن تشخیصی دقیق از گوش بیمار دارد. در واقع این همان طب سوزنی گوش است که به این شکل مدرن درآمده است. بعد از اسکن دقیق و یافتن تمام نقاط مبتلا توسط متخصص این روش ، با دقتی خاص مهمترین نقاط از بین تمام آنها انتخاب می شوند. در نهایت نیز نوبت به کاشت ایمپلنت روی این نقاط مبتلا می رسد.

دقت نقاط تشخیص داده شده چقدر است ؟

دقت تشخیص بسیار بالاست. چرا که پزشک ابتدا به وسیله شرح حال گیری دقیق ومعاینات لازم و نیز بررسی آزمایشات و تصویربرداری های قبلی بیماران یک طرحدرمانی را می چیند. سپس بر اساس این بررسی ها به یک نقشه درمانی بر اساس طب سوزنی گوش می رسد. در اینجا نقاط مشخص شده در این نقشه اولیه را بررسی می کند و همه آنها را علامت می زند . در نهایت با مقایسه تمام این نقاط مهمترین و فعالترین آنها را انتخاب می نماید.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

اهمیت تشخیص دقیق و حوصله در درمان طب سوزنی

هر از چند گاهی بیمارانی به مطب مراجعه می کنند که علی رغم ابتلا به بیماری هایی که با طب سوزنی درمان راحتی دارند اما قبلا از رشته های مختلف و حتی طب سوزنی درمان مناسبی دریافت نکرده اند.

در اغلب موارد در همان معاینه اولیه و گاهی هم در جلسات بعدی متوجه نکاتی در بیمار می شویم که کلید حل معمای بیماری او هستند.( البته شاید اگرقبلا سایر همکاران معاینات و آزمایشات را انجام نداده بودند ما هم قادر بهتشخیص مشکل نبودیم و صد البته که تشخیص خودمان هم در مواردی غلط بوده است که بعدها آن را اصلاح کرده ایم.)

درمان طب سوزنی

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
طب سوزنی-درمان طب سوزنی-فواید طب سوزنی-طب سوزنی چیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 619