loading...
طب سوزنی
دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

دکتر رضا جعفرقلی

نظام پزشکی : 129108

فــارغ التــحصیل پـزشکی عمومی از دانـشگاه علـوم پزشکی زنجان دارای گواهی مهارت حرفه ای طب سوزنی گوش از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای گواهی پیشرفته درمان چاقی از فدراسیون جهانی طب سوزنی در چین دارای گواهی پیشرفته پوست و زیبایی از فدراسیون جهانی طب سوزنی در چین

مطالعات مقدماتی و تخصصی انواع روش های سنتی و مدرن طب سوزنی نزد استادان بنام داخلی و بین المللی

عضو هیأت علمی و هیأت مدیره موسسه جامع طب سوزنی ایران

عضو رسمی انجمن علمی طب سوزنی ایران

عضو کارگروه ترجمه منبع تخصصی طب سوزنی در حوزه تشخیصی نبض

ارائه مقالات متعدد تخصصی طب سوزنی در مجلات پزشکی و وب

نویسنده کتاب طب سوزنی برای همه

سابقه پربار بیش از پنج ساله درمان بیماران در شمال و جنوب تهران

علت رضایت بالای بیماران ما در این چند سال تلفیق روش ها و نظریات طب چینی ، طب سنتی ایرانی ، نظریات پزشکی مدرن ، روانشناسی بالینی ، تغذیه مناسب در کنار صبر و حوصله و رعایت مبانی اخلاقی است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 9 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

طب سوزنی چیست

طب سوزنی یک روش درمانی قدیمی در طب سنتی چینی است که در آن سوزن های بسیار نازک در نقاطی خاص از بدن قرار داده می‌شوند.  این روش اصولا برای رفع درد استفاده می‌شود، ولی برای درمان دیگر عارضه ها نیز استفاده شده است. بیش از 3 میلیون آمریکایی از طب سوزنی استفاده می‌کنند، اما در بیشتر کشورهای دیگر نیز رایج است. برای مثال در فرانسه  یک نفر از 5 نفر طب سوزنی را آزموده است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

بیمار پسر 2/5 ساله ای است که به علت مشکلاتحوالی زایمان دچار اختلال حرکتی شده است. این کودک نمی تواند از جا برخیزد، نمی تواند راه برود و فقط می تواند خود را به صورت سینه خیز روی زمین بکشد. از نظر تکلمی نیز نسبت به سایر بچه ها عقبتر است.

برای این کودک 15 جلسه طب سوزنی انجام شد و بعد از این دوره درمانی اکنون به راحتی برمی خیزد و به تنهایی با واکر راه می رود. چهار دست و پا را نیز به سادگی و از همان جلسه هفتم توانست حرکت کند.

ما قبلا نیز در مطب کودک دیگری با  مشکلاتی مشابه را درمان کرده ایم که علت اولیه بیماری او نیز دیستوشی بوده است.

درمان کودک فلج مغزی با طب سوزنی

بیمارپسر 11 ساله ای است که به بیماری فلج مغزی مبتلاست. اختلال حرکتی در هر دوپا و نیز دست راست دارد. از نظر تکلمی قابل قبول است اما بریده بریده صحبتمی کند. از آنجایی که فقدان توجه و بیش فعالی نیز دارد نسبت به تمام همسالان خود در کلاس ضعیفتر است . همچنین به علت پرخاشگری زیاد در مدرسه فعلا از ادامه تحصیل محروم است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 8 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

از تاریخ 15 شهریور 94 محل مطب دکتر رضا جعفرقلی از سعادت آباد به میدان ونک – چهارراه جهان کودک انتقال یافت.

آدرس : چهارراه جهان کودک ، خیابان صانعی ، پلاک یک ، ساختمان نور ، طبقه دو

شماره همراه مطب : 09129226171

برخی از مهمترین خدمات این کلینیک :

طب سوزنی بدن و گوش برای درمان انواع بیماری ها و کاهش سایز و زیبایی

کاشت سوزن های ASP روی گوش برای درمان انواع بیماری به صورت سه هفته یکبار

انجام امبدینگ با نخهای جدید و پیشرفته مونوکریل به جای کات گوت به صورت ماهانه

انجام امبدینگ صورت با نخهای PDO و کاگ به صورت هر دو سه ماه یکبار برای جوانسازی و لیفت صورت

درمان بسیار قوی اسکار جای جوش و زخم

درمان عالی فلج مغزی اطفال و فلج ناشی از سکته و آسیب مغزی

درمان قوی وسواس فکری و عملی

تنظیم عالی سوخت و ساز و درمان چاقی مقاوم به درمان

درمان موثر تیرگی و گودی زیر چشم

و درمان بسیاری از مشکلات پوست و زیبایی و بیماری های مزمن دیگری که با طب سوزنی قابل درمان هستند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

امبدینگ در طب سوزنی

هزینه این شیوه درمانی اگر چه مانند طب سوزنی است اما اغلب مردم به این دلیل که در طول 3 هفته تنها یک‌بار درد خفیف دریافت سوزن یا نخ را تجربه می‌کنند، آن را به طب سوزنی که در هفته 2 تا 3 جلسه تکرار می‌شود، ترجیح می‌دهند و گاهی با سماجت زیاد از  درمانگر خود می‌خواهند که به جای طب سوزنی از متد امبدینگ برای درمانشان استفاده کند. در حالی که شیوه امبدینگ شرایط خاص خودش را دارد و تنها در شرایط خاص به بیماران و علاقه‌مندان به این شیوه درمانی توصیه می‌شود.

در این روش با تحریک نقاط طب سوزنی در بدن بیماران سرطانی بدون آنکه به بیمار آسیب و فشار وارد شود برای کنترل عوارض ناشی از شیمی‌درمانی یا پرتونگاری اقدام می‌شود.

 نخ‌هایی که جایگزین سوزن می‌شوند.

امبدینگ-در-طب-سوزنی-300x214

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 6 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

اثرات طب سوزنی در زیبایی و بهبود کیفیت پوست

طب سوزنی از سالهای دور در جهان (و به خصوص شرق آسیا) برای موارد مختلف زیبایی پوست استفاده می شده است. به مرور زمان و با پیشرفت طب سوزنی و کشف بسیاری از مکانیسم های اثر آن و نیز یافتن روش های جدید طب سوزنی ، استفاده از آن گسترش بیشتری یافت .

اکنون خیل عظیمی از پزشکان و بیماران در جهان از این روش درمانی برای مراقبت از پوست بهره می برند. قدرت درمانی طب سوزنی در بهبود پوست و ارتقای زیبایی به حدی است که در بسیاری از موارد جایگزین روشهای درمانی مثل تزریق ژل و بوتاکس ، مزوتراپی ، داروهای مختلف و حتی جراحی شده است. چند سالی است که این روش به ایران هم راه یافته و مورد اقبال عمومی مردم ما نیز قرار گرفته و نتایج خوبی هم از آن گزارش شده است.

مکانیسم های سنتی درمان پوست

1-  ایجاد تعادل مناسب بین خون و انرژی حیاتی در کل بدن

2- بر طرف کردن انسداد و استاز در مسیر برخی کانال ها مثل کانال طحال و کانال کیسه صفرا

3-تقویت برخی ارگان های سنتی مرتبط با پوست و مو مثل ریه ، طحال ، معده و روده بزرگ

4- بر طرف کردن اختلالات کانال های کلیه ، مثانه ، کبد ،روده کوچک و …نیز تاثیرات کلانی در مقوله زیبایی دارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

امبدینگ سی سال قبل اولین بار توسط طبیبان فرانسوی، برای بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی و بیمارانی که به اجبار باید از شیوه های درمانی رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بودند، انجام شد. در حقیقت، کسانیکه درمان می کردند برای  از بین بردن حالت تهوع، استفراغ و بی‌اشتهایی بیماران از طب سوزنی و تحریک نقاط طب سوزنی استفاده کردند. از آن جا که این بیماران – به دلیل شرایط خاص جسمانی – امکان حضور مکرر – سه بار در هفته – در مطب پزشک را نداشتند، درمانگران برای درمان آنان از روش امبدینگ استفاده کردند تا با این روش نیاز به حضور بیماران سرطانی در مطب از بین برود.

امبدینگ به معنی سوراخ کردن و قرار دادن است.

روش درمانی امبدینگ

این شیوه درمانی یک روش تقریباً نو در طب سوزنی به شمار می‎آید. در این روش، درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن، نخ‌های قابل جذبی از جنس cutgut یا کرومیک را در نقاط طب سوزنی می‎کارد. این نخ‎ها تقریباً سه هفته در بدن باقی می‌مانند و در حین جذب‎شدن نقاط مربوط به طب سوزنی را پیوسته تحریک می‌کنند. در واقع، در این روش بدن انسان به نخ‎های کاشته ‎شده همان واکنش به سوزن‎های طب سوزنی را از خود نشان می‎دهد.
از آنجا که نخ‌های قابل جذب جایگزین سوزن‌ می‌شوند می‌توانند برای مدت زماننسبتا طولانی، حدود 3 هفته در بدن باقی بمانند تا زمانی که جذب بدن شوند. در حقیقت نقاط طب سوزنی که در جلسات درمانی طب سوزنی تحریک می‌شود، با فعالیت‌های روزانه فردی که امبدینگ دریافت کرده، در هر لحظه تحریک می‌شود. در این شیوه بیمار به صلاحدید پزشک بعد از 2 تا 3 هفته با جذب نخ catgut برای تجدید امبدینگ به مطب پزشک مراجعه می‌کند و به این ترتیب دوره درمانی خود را ادامه می‌دهد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

انجمن طب سوزنی بریتانیا پس از بررسی پیامدهای درمان سی و چهار هزار بیمار توسر ۵۷۴ درمانگر طب سوزنی ، اعلام نمود که طب سوزنی در صورتی که توسط پزشکان آموزش دیده در دوره‌های استاندارد انجام شود، بسیار ایمن و فاقد هر گونه عارضه جدی است. بیشتر بیماران، طب سوزنی را با تزریقات مقایسه می کنند، و به همین دلیل با ترس و نگرانی زیادی مواجه می شوند. ولی لازم به ذکر است که سوزن ها، بسیار باریک و صیقلی طراحیشده اند تا بیمار دردی حس نکند، و اگر دردی ایجاد شود معمولاً در حد یک پشه گزیدگی می باشد. امروزه طب سوزنی به عنوان مهمترین رویکرد در طب چین، پرطرفدارترین شیوه طب سنتی بین پزشکان در سراسر جهان است.

طب-سوزنی1-300x198

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی توانایی کاهش و حتی برطرف کردن انواع درد را داشته و می‌تواند تواناییهای قسمتهای مختلف بدن افراد را بالا ببرد. دردهای مفصلی بخصوص در ناحیه دست و شانه و گردن ، درد مهره‌های کمری ،آلرژی ، آرتروز ، میگرن ، بی‌خوابیها و برخی اختلالات روحی – روانی بخوبی با طب سوزنی پاسخ می‌گیرند.

درمان لاغری با طب سوزنی روش موثری برای کاهش وزن است که امروزه توسط بسیاری از متخصصان دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا 12 برابر،ابتلا به سرطان را را 5 و 6 برابر افزایش می دهد و تمام بیماریهای قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

شل شدن و تغییر فرم سینه ها در بانوان می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در اغلب موارد ، افرادی که از سینه بند استفاده دائمی نکرده و یا نمونه های آزاد و گشاد تر را به کار برده اند و یا در بعضی از بانوان بعد از پشت سر گذاشتن دوران شیردهی به دلیل بزرگ شدن سینه و سپس کوچک شدن آن و عدم انجام ورزش های مناسب برای سفت کردن سینه ها و مراقبت نکردن از پستانها ، این فرم از سینه های شل و آویزان دیده می شود .

طب سوزنی درمواردی که سینه ها شل است ولی اندازه آنها در حد معمول می باشد می تواند با سفت کردن بافتهای درونی سینه ، تقریبا سینه را به فرم اول بازگرداند .مدت زمان لازم جهت درمان تقریبا ۶ هفته است که در دو هفته ی اول،دوبار در هفته طب سوزنی ، و در ۴ هفته ی بعد ، در هر هفته ۱ بار طب سوزنی انجام می شود .

که در هر جلسه ابتدا طب سوزنی عمومی بدن انجام شده و بعد در محل مورد نظر طب سوزنی به عمل می آید .در صورت لزوم یک یا دو بار دیگر نیز در ماه های آینده طب سوزنی تکرار خواهد شد .

طب سوزنی سینه

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی یکی از شاخه های طب مکمل است که در درمان، تسهیل و تسریع روند بهبود بیماری‌های متفاوت است. این شیوه درمانی قرن‌هاست در کشور چین برای درمان بیماری های مختلف و به عنوان روشی برای ایجاد تعادل در جریان انرژی در بدن استفاده می‌شود. به باور متخصصان این فن، با فرو کردن سوزن‌های بسیار نازک در نقاط خاص، می توان جریان انرژی را در بدن متعادل کرد.

در سال های اخیر بسیاری از بیمارانی که به دلایلی از علم پزشکی نوین ناراضی یا به آن بی اعتماد شده‌اند و یا برای تقویت درمان خود، به انواع روش های طب سنتی و مکمل از جمله طب سوزنی روی آورده‌اند. این موج فراگیر قاره‌ها را در نوردیده و از شرق تا غرب عالم را فرا گرفته است.

از این رو دانشمندان و پژوهشگران این روش و اثرات آن را در کنار سایر روش های طب مکمل مورد توجه داده‌اند تا شاید بتوانند از آن به عنوان روشی مکمل در کنار علم پزشکی مدرن بهره بگیرند.

اما یافته‌های بالینی موجود درباره اثرات طب سوزنی بر بیماری‌های مختلف چه می‌گویند؟

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو(ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چین است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد.

پس از آن که طب سوزنی نیز به مانند سایر روش های طب سنتی در دنیا، از سیستم های پزشکی و بهداشتیچین حذف و با طب کلاسیک جدید جایگزین شده بود، در زمان مائو و به دلیل کمبود پزشک در چین، مجدداً بر سر زبان ها افتاد.طب سوزنی از اواخر قرن بیستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدی علمی قرارگرفته‌است، هماز جهت نحوه اثر آن و پایه‌هایش و هم از جهت اثرهای بالینی‌اش. در گذشته‌های نه چندان دور توافقی میان پزشکان و درمانگران بر علمی بودن و موثر بودن اثرهای ناشی از درمان طب سوزنی حاصل نمی‌شد اما اکنون با آزمایش‌های بالینی گوناگون بر اثبات‌پذیری درمان و تسکین بیماری‌های مختلف دیگر اثر طب سوزنی چیزی فراتر از دارونما گشته‌ است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی برای درمان درمان 28 مورد از بیماریها موثر است، در حالی که شواهد نشان می دهد ممکن است اثرات درمانی موثری برای بسیاری دیگر از بیماریها نیز داشته باشد .طب سوزنی برایکاهش علائم افراد مبتلا به سردرد تنشی و یا میگرن ممکن است بسیار موثر واقع بیافتد . در مطالعه دیگری نیز در دانشگاه مرکز سرطان اندرسون تگزاس دریافتند که درمان با طب سوزنی بصورتدو بار در هفته ٬ در از بین بردن علائم ناتوان کننده خشکی شدید دهاندر بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن که تحت درمان با اشعه درمانی قراردارند مفید خواهد بود.

طب سوزنی چگونه در ایالات متحده آمریکا محبوب شد؟
جیمز رستون ، که برای نیویورک تایمز کار می کرد آپاندیس خود را در طول سفربه چین در سال 1971 برداشت ( آپاندکتومی) .پس از عمل جراحی درد زیادی راتحمل میکرد که این مشکل را با طب سوزنی رفع کرد .وی از تاثیر طب سوزنیدر رفع دردهای خود فوق العاده شگفت زده شد .او پس از آن مقاله ای در آن سال با عنوان ” پیرامون عمل جراحی من در پکن “نوشت. بسیاری بر این باورند که این مقاله باعث علاقه شدید به طب سوزنی در ایالات متحده آمریکا گردید.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان طب سوزنی چگونه انجام می‌شود.

روشی از طب سوزنی که بیش‌تر شناخته شده است از سوزن استفاده می‌کند. سوزن‌های یکبار مصرف، از جنس استیل ضد زنگ که اندکی از مویانسان ضخیم‌تر هستند در نقاط سوزن به پوست وارد می‌شوند. پزشک طب سوزنی نقاط درست سوزن را برای درمان مشکل تعیین می‌کند. سوزن فرورفته ممکن است پیچانده شود، در سرعت‌ها و عمق‌های مختلف بالا و پایین برود، حرارت داده شود یا تحت جریان الکتریکی ضعیف قرار بگیرد. روش دیگری از طب سوزنی بدون استفاده از سوزن وجود دارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

امکان درمان برخی بیماری ها به وسیله امبدینگ یا کاشت نخ

امبدینگ طب سوزنی از روشهایی است که در کشور ما بیشتر برای کنترل وزن و کاهش سایز استفاده می شود.

در کلینیک طب سوزنی ما امکان درمان برخی بیماری ها با این روش مهیاست.

مزیت استفاده از این روش امکان مراجعه ماهانه برای انجام درمان می باشد.

کاشت نخ

بیماری های قابل درمان با کاشت نخ طب سوزنی :

افسردگی

درد شانه

کمردرد

سیاتیک

فلج مغزی

فلج بلز

یبوست مزمن

سندروم روده تحریک پذیر

درد قاعدگی

برخی موارد ناباروری

کمک به درمان انحراف ستون فقرات و انحراف مفاصل

کاهش وزن

کاهش سایز


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

امروزه چاقی با عوارض زیادی که بر جسم و روان مردم جامعه می گذارد به یکمعزل اساسی تبدیل شده است. بنابراین درمان چاقی و کاهش وزن یکی از دغدغه های مهم نظام های بهداشت و درمان ، عموم مردم و پزشکان می باشد . چاقی باعثافزایش ریسک مشکلات قلبی عروقی ، دیابت ، مشکلات اسکلتی عضلانی ، افزایش درد ، اضطراب و افسردگی و … می شود. علاوه بر اینها چاقی با آثار بدی که برزیبایی و تناسب اندام می گذارد از این جهت نیز باعث تخریب روحیه فرد چاق شده و او و اطرافیانش را آزار می دهد.

فاکتورهای موثر بر چاقی

عوامل متعددی بر چاق شدن شخص اثر گذار است.کم تحرکی با کاهش سوخت و ساز باعث چاقی است و استفاده از غذاهای پر کالری این روند را به شدت افزایش می دهد. شاید وضعیت تغذیه ای نابسامان و کم تحرکی مهمترین عوامل باشند اما در این بین عوامل متعددی هستند که به چاق شدن افراد کمک می کند. برخی از این عوامل در زیر اشاره می شود :


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

انواع روش های طب سوزنی قابلیت درمان یا کنترل و توانبخشی بیماری های زیادی را دارند. طب سوزنی بدن چینی ، طب سوزنی سگمنت تراپی ، طب سوزنی مدرن نقطه ای ، طب سوزنی اسکالپ ، طب سوزنی گوش فرانسوی و آلمانی ، تکنیک عمیق دکتر گان و … روش هایی را برای درمان بسیاری از اختلالات به دست ما داده اند.احاطه مناسب بر بسیاری از این روش ها و تلفیق آن با نظریات پزشکی مدرن و تحقیقات جدید

طب سوزنی

باعث شده ما رضایت بیش از 80% بیماران را پشتوانه خود داشته باشیم.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

بر طبق استاندارد سازمان بهداشت (سازمان بهداشت جهانی) ، طب سوزنی برای درمان ۲۸ شرایط موثر است، در حالی که شواهد نشان می دهد ممکن است مقدار موثر برای درمان بیشتر باشد. با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاهفنی مونیخ آلمان افراد مبتلا به سردرد تنشی یا میگرن ممکن است طب سوزنی را بسیار موثر در کاهش علائم خود بدانند. مطالعه دیگری در مرکز سرطان دکتر اندرسون دانشگاه تگزاس در بر داشت که درمان طب سوزنی دو بار در هفته باعث از بین بردن علائم ناتوان کننده از خشکی دهان -‌خشکی شدید دهان – در بین بیماران درمان شده توسط تابش برای سرطان سر و گردن است.

در سال ۱۹۸۹ سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسما طب سوزنی را برای بیش از چهل نوع بیماری به جهانیان و دانشمندان و اطبای همه کشورهامعرفی کرد. این سازمان که معتبر ترین سازمان علمی و پزشکی دنیاست طب سوزنی را به عنوان بی عارضه ترین راه درمانی برای درمان بیماری هایی اعلام کرد که طب کلاسیک را با تمام پیشرفت های فعلی خود در درمان آن ها عاجز می کرد. ‌نکته قابل ذکر این است که طب سوزنی در این بیماری ها می تواند به صورت درمان اولیه و بدون مصرف دارو یا به صورت درمان کمکی در تعامل با سایر تخصص ها عمل نماید . به هر حال مسئله جالب این است که پس از تایید طب سوزنی توسط (WHO) بسیاری از کمپانی های داروسازی معتبر جهان به مخالفت و تضعیف آن پرداختند که این مسئله هم اکنون نیز ادامه دارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی درمان افسردگی

در تحقیقی که در سال ۱۹۹۸ در آمریکا توسط موسسه ملی سلامت انجام شد مشخص گردید که در طی یک دوره درمان طب سوزنی بر روی گروهی از بیماران مبتلا به افسردگی، ۴۳ درصد علایم بیماران بهبود یافته است. از آن زمان به بعد، تحقیقات زیادی بر روی اثرات طب سوزنی بر روی افسردگی انجام شده است که تمامی آنها اثرات مثبت طب سوزنی را بر روی افسردگی تایید نموده است. بسیاری از افرادی که برای مشکلات دیگری مثل کمر درد یا خستگی مزمن به کلینیک طب سوزنی مراجعه می کنند این نکته را یادآور می شوند که بعد از درمان طب سوزنی، آنها احساس بهتری از نظر روحی داشته اند. امروزه مشخص شده است که طب سوزنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می شود که یک ماده طبیعی بدن است که بر روی روحیه فرد می تواند موثر واقع شود.

طب سوزنی درمان افسردگی پس از زایمان
در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا انجام شده نشان داده شده است که بیمارانی که در طی دوران بارداری شان از
 طب سوزنی استفاده کرده اند علائم افسردگی در دوران بارداری از خود نشان نداده اند ودر طی دههفته بعد از زایمان نیز موارد افسردگی در آنها کمتر از سایر افرادبوده است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

بعد از انجام طب سوزنی احساس آرامش و سبکی را تجربه می کنید.

طب سوزنی انرژی و نشاط فوق العاده ای می دهد.

طب سوزنی خواب را تنظیم می کند.

طب سوزنی پوست را شفاف می کند.

طب سوزنی تنفس را عمیق تر و کارکرد روده ها را تنظیم می کند.

طب سوزنی در تسکین و کم کردن درد عالی است.

طب سوزنی یک ضد اضطراب قوی است که عوارض ندارد.

طب سوزنی افسردگی را کنترل می کند و سوء ظن را کم می کند.

با طب سوزنی امکان درمان همزمان چند مشکل وجود دارد.

طب سوزنی بدن را لیفت می کند و به آن فرم مناسبی می دهد.

طب سوزنی سوخت و ساز را تنظیم می کند و سردی بدن را کاهش می دهد.

طب سوزنی ریزش مو را بهبود می دهد.

طب سوزنی جوش صورت را درمان می کند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

سوزن طب سوزنی

طب سوزنی

 

اکثر بیماران وقتی به سوزن فکر می‌کنند، تجسم سوزن های تزریقی را نموده و می‌ترسند. درد ناشی از سوزن های تزریقی به علت سایز بزرگ، تنه حاوی سوراخ و سر برنده آنها می‌باشد که این خصوصیات باعث پاره شدن بافت و عبور ماده تزریقی می‌شود و از طرف دیگر فشار وارده از جانب ماده تزریقی و حتی ترکیبات آنها، همگی در تولید درد نقشدارند، اما سوزن طب سوزنی توپر بوده و بسیار نازک و قابل انعطاف می‌باشند. قطر آنها 0/3-0/2 میلیمتر(به ضخامت یک تار مو) است. ماده‌ای هم توسط این سوزنها قابل تزریق نمی‌باشد، اغلب موارد بدون درد و یا دردی در حد کشیدن یک تار مو از سر را دارد. حتی خونریزی و کبودی ناشی از این سوزنها بسیار نادر است. عمق فرو رفتن سوزنها بسته به بافت منطقه مورد نظر فرق می‌کند، (مثلاً این عمق در ناحیه دست کمتر از ران است)، به طور متوسط این عمق چیزی بین ¼ الی ½ اینچ است. تحریک نقطه سوزن زده شده: بعد از سوزن زدن و عبور از پوست مهمترین نکته، تحریک سوزن و احساس آن توسط مریض است. به عبارتی این احساس نوعی واکنش از اعصاب میلین‌دار محیطی می‌باشد. در واقع احساس تحریک سوزنبه این معنی است که نوک سوزن در بهترین موقعیت از نظر درمانی قرار گرفته است. این احساس به صورتهای متفاوت در افراد دیده می‌شود و توصیف آن قدری مشکل است مگر اینکه هر کس به تنهایی آن را تجربه کرده باشد، ولی معمولاً بهشکل کرختی، جریان الکتریکی، سنگینی، انبساط، فشار و خارش درک می‌شود. حتی در یک فرد احساس تحریک سوزن در هر نقطه کمی متفاوت حس می‌شود. تمامی این حالات بعد از خارج کردن سوزنها از بین می‌روند. احساس سوزن می‌تواند به طرف بالا یا پائین در مسیرهای طب سوزنی حرکت کرده و درک شود.حتی گاهی براى درک آن لازم است بعد از عبور سوزن از سطح پوست، مانورهای خاصی به سوزن داد (بالا و پائین کردن سوزن، جرخاندن سوزن و …) با توجه به نوع بیماری، هر قدر احساس تحریک سوزن مناسب باشد، نتیجه درمانی آن بهتر خواهد بود. تعداد سوزن مورد استفاده در هر بیمار با توجه به تشخیص پزشک مربوطه متفاوت است، ولی به طور متوسط حدود 20 -4 عدد سوزن به کار می‌رود.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان در طب سوزنی بر چه اساسی قرار گرفته است؟

جهت عبور انرژی وخون وجود دارد که این meridian از نظر طب سنتی چین در انسان ١۴مدار اصلی یا مریدیان مدارها به ارگانهای داخلی بدن ارتباط دارند،این ارگانها مثل یک زنجیر دایره وار که یک حلقه را تشکیل می دهند روی یکدیگر اثردارند.
حال در اثر عوامل خارجی مثل استرس،سرما،…. یا عوامل داخلی بدن کم خونی،پر کاری تیرویید و….که باعث اختلال عمل این ارگانها میگردد سیکل تعادلی به هم ریخته شده وبیماری ظهور میکند حال در طب سنتی چین که{۴٢٠}نقطه روی این مدارها واقع شده با فرو بردن سوزن ( Acupuncture) یا فشار روی این نقاط (Acupressure) تعدیل حرکت انرژی وخون در بدن میشود و بالانس ارگانها،که در اثر بیماری مختل گردیده،برقرار می گردد و بیماری برطرف می شود.

اثرات طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آقای دکتر ! تعداد قرص هایی که داده اید خیلی زیاد است! وقتی آنها را مصرف می کنم حالت نفخ و ورم پیدا می کنم !

آقای دکتر ! این داروها خیلی خواب آلوده ام کرده و به این علت توان انجام کارم را ندارم !

یکبار که داروهایم تمام شد و کمی با تاخیر پیش شما آمدم به شدت دچار تپشقلب ، تعریق و درد بدن و بی خوابی شده ام !دوستانم می گویند معتاد شده ای.

آقای دکتر ! من همزمان مشکل قلبی و فشار خون هم دارم و برای آنها هم کلی قرص مصرف می کنم !

آقای دکتر خیلی وقتها فراموش می کنم قرص هایم را سر ساعت بخورم !

چند ماه دیگر باید به مصرف این داروها ادامه دهم ! دیگر خسته شده ام!

طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان بیماری های زنان ، زایمان و نازایی با طب سوزنی

در کشور ما طب سوزنی بیشتر برای درمان چاقی و کاهش سایز شناخته شده است . در حقیقت بیش از 50% مراجعه کنندگان به کلینیک طب سوزنی را بیماران چاقی تشکیل می دهند.اما آیا طب سوزنی فقط همین کارآیی را دارد؟ طب سوزنی در کنترل بسیاری از بیماری های حاد و مزمن توانایی های زیادی دارد.

فهرست کلی از بیماری های قابل درمان با طب سوزنی :

یک گروه از بیماری هایی که طب سوزنی در مورد آنها موثر است بیماری های زنان ، زایمان و نازایی است. بیماری هایزنان از جمله بیماری های پردردسر برای خانواده ها هستند و معمولا استرس زیادی را به خانم های محترم وارد می کنند.اغلب درمان های موجود برای آنها نیز کند است. بدیهی است که اگر بشود به وسیله ای این قدرت درمانی را تسریع کرد قطعا بسیاری از مشکلات خانواده ها ، پزشکان محترم و سیستم درمانی کشور تا حد زیادی حل خواهد شد. کدام بیماری های زنان با طب سوزنی قابل درمان یا کنترل می باشند؟ طیف زیادی از بیماری های زنان ، مشکلات عصبی دوران بارداری و بعد از زایمان ، برخی انواع نازایی ها ، پیشگیری از برخی انواع سقط و افزایش پاسخ دهی IVF با طب سوزنی قابل کنترل هستند. در دو لینک زیر فهرستی از این بیماری ها و اطلاعات تکمیلی تر در مورد درمان مشکلات زنان و بارداری با طب سوزنی ارایه شده است:

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

alternative medicine with acupuncture

طب سوزنی

فهرست بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

1-بیماریهای مغز و اعصاب مثل : سردرد ، میگرن ، سرگیجه ، تشنج ، اختلالات بعد از سکته مغزی (حسی ، حرکتی ،تکلم و…)، نورالژی تریژمینال ، فلج عصب صورتی یا فلج بلز،دردهای بعد از بهبودی زونا، فلج مغزی ، ام اس ، پارکینسون ، نوروپاتی دیابتی و سایر نوروپاتی ها ، میوتونی ها ، آتروفی های عضلانی ، آسیب مغزی و نخاعی ، سندروم تونل کارپال و …

2-بیماری های اسکلتی عضلانی مثل: دیسک کمر و گردن ، آرتروزها ، درد و ورم و خشکی مفاصل ، اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی ، دردهای بعد از شکستگی ها ، روماتیسم ، پوکی استخوان ، افزایش قد ، انحرافات ستون فقرات ، اسپوندیلیت انکیلوزان و …

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی و اختلالات روانی

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین کاربردهای طب سوزنی درمان یا کنترل بیماری ها و اختلالات روانی است. طب سنتی چین از دوران هایکهن برای درمان یک بیماری جسم و روان را در کنار هم در نظر گرفته و برای کنترل یک اختلال حتما برای آن جزء روانی نیز قائل شده است. تقریبا نسخه طب سوزنی پیدا نمی شود که در آن به آرامبخشی توجهی نشده باشد و به همین علت است که درمان این طب در بسیاری از بیماری ها تاثیرات پایدارتری دارد.

طب سوزنی چینی و روان

در طب سنتی چین هر مشکل عصبی روانی به یک ارگان خاص در بدن منسوب است و برای کنترل این اختلال از نقاط مریدین وابسته به این ارگان استفاده می شود.مثلا افسردگی با قلب ارتباط دارد، افکار مزاحم ناشی از طحال است و عصبانیتبا کبد مرتبط می باشد. البته باید گفت که در صورت وجود اختلال در هر یک ازاین ارگان ها علایم و نشانه های دیگری نیز ظاهر می شوند و درمان طب سوزنی در واقع معطوف به کنترل مشکلات زمینه ای این ارگان بدن است. به همین ترتیبهمه علایم و نشانه های این اختلال و در ذیل آنها مشکلات روانی بیمار نیز بهبود خواهد یافت. مثلا بیماری با پوست تیره ، عصبانیت ، گرگرفتگی ، سردرد مزمن و اختلال زنان مراجعه می کند و با درمان اختلال زمینه ای ارگان کبد تقریبا تمام این علایم بهبود خواهند یافت.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

از سال 1979 که سازمان جهانی بهداشت طب سوزنی را به رسمیت شناخت برخی مشکلات زنان و زایمان نیز در فهرست اختلالاتی قرار داده شد که با طب سوزنی قابل درمان هستند. البته این پایان ماجرا نبود و از آن سال تاکنون با رشد تحقیقات در زمینه طب سوزنی به تعداد این فهرست اضافه گشت. در سالهای اخیر کشورهای شرق آسیا ، اروپا وآمریکا تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند و نتایج آنها هر از چندگاهی در ژورنال های معتبر جهان و سایت های علمی تحقیقاتی چاپ و منتشر می شود.

طب-سوزنی1

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آریکولار ایمپلنتیشن طب سوزنی چیست ؟

روشی مدرن از طب سوزنی گوش است. این روش درمانی ابداع متخصصین آلمانی است و جزء جدیدترین روشهای طب سوزنی در جهان می باشد. هم اکنون بسیاری از مردم اروپا از نتایج عالی اسن روش برخوردارند و دامنه آن به آمریکا نیز سرایت کرده است.فعلا در قاره آسیا اینروش درمانی فقط در ایران انجام می شود.

آریکولار ایمپلنتیشن چطور انجام می شود ؟

این روش که برای درمان و کنترل بیماری های صعب العلاج به وجود آمده است نیاز به یک اسکن تشخیصی دقیق از گوش بیمار دارد. در واقع این همان طب سوزنی گوش است که به این شکل مدرن درآمده است. بعد از اسکن دقیق و یافتن تمام نقاط مبتلا توسط متخصص این روش ، با دقتی خاص مهمترین نقاط از بین تمام آنها انتخاب می شوند. در نهایت نیز نوبت به کاشت ایمپلنت روی این نقاط مبتلا می رسد.

دقت نقاط تشخیص داده شده چقدر است ؟

دقت تشخیص بسیار بالاست. چرا که پزشک ابتدا به وسیله شرح حال گیری دقیق ومعاینات لازم و نیز بررسی آزمایشات و تصویربرداری های قبلی بیماران یک طرحدرمانی را می چیند. سپس بر اساس این بررسی ها به یک نقشه درمانی بر اساس طب سوزنی گوش می رسد. در اینجا نقاط مشخص شده در این نقشه اولیه را بررسی می کند و همه آنها را علامت می زند . در نهایت با مقایسه تمام این نقاط مهمترین و فعالترین آنها را انتخاب می نماید.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

اهمیت تشخیص دقیق و حوصله در درمان طب سوزنی

هر از چند گاهی بیمارانی به مطب مراجعه می کنند که علی رغم ابتلا به بیماری هایی که با طب سوزنی درمان راحتی دارند اما قبلا از رشته های مختلف و حتی طب سوزنی درمان مناسبی دریافت نکرده اند.

در اغلب موارد در همان معاینه اولیه و گاهی هم در جلسات بعدی متوجه نکاتی در بیمار می شویم که کلید حل معمای بیماری او هستند.( البته شاید اگرقبلا سایر همکاران معاینات و آزمایشات را انجام نداده بودند ما هم قادر بهتشخیص مشکل نبودیم و صد البته که تشخیص خودمان هم در مواردی غلط بوده است که بعدها آن را اصلاح کرده ایم.)

درمان طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 6 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

بحث زیبایی و طب سوزنی در چین، انگلستان، فرانسه و آلمان مبحث جدیدی نیست ولی در کانادا و ایران نسبتا تازه است.

پایه و اساس فیشیال آکوپانکچر یا کاسماتیک آکوپانکچر مدل «Zang xiang» است. طبق این مدل نقاط مشخصی در سطح پوست به ارگان‌های داخلی مشخصی متصل هستند که این اتصال از طریق کانال‌های انرژی (که وظیفه حمل انرژی را به هر نقطه از بدن به عهده دارند)، ایجاد می‌شود.

از چهارده کانال انرژی ده کانال به صورت مستقیم یا به وسیله کانال جفتشان با صورت در ارتباطند. پنج ارگان yang (یا تو خالی) بدن شامل معده، روده بزرگ، روده کوچک، مثانه، کیسه صفرا یا از صورت آغاز و یا به صورت ختم می‌شوند و روی صورت نقاط مشخصی دارند. برای مثال، به ترتیب انتها و ابتدای کانال روده بزرگ و معده در صورت و در کنار بینی است و در هر بیماری مربوط به ناحیه بینی و بویایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

طب سوزنی صورت

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

کاربرد طب سوزنی در سر درد و میگرن :

سر درد می تواند ناشی از دلایل متعددی نظیر استرس و فشار عصبی، انقباض عضلات در ناحیه شانه، گردن و سر، مشکلات عروقی ، ضربه هاو ….باشد. از بین سه نوع مختلف سردرد شامل سر دردهای تنشی، میگرن و سردردهای ناشی از مشکلات گردن، نوع اول یعنی سردرد تنشی شایع ترین است. در این نوع سر درد شدت درد معمولا ملایم تا متوسط است و در دو طرف سر بیمار معمولا آنرا به صورت سردردی فشارنده توصیف می کند.

درمان میگرن طب سوزنی

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

از آنجایی که اکثر افراد معمولا این تصور را در ذهن دارند که طب سوزنی فقط برای تسکین دردها کاربرد دارد ، احتمالا بیماری آرتریت ( التهاب مفاصل) از شایعترین بیماریهایی است که بیماران برای درمان خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه میکنند . در طب غربی اکثر موارد آرتریت را بصورت آرتروز ( استئوآرتریت ) با آرتریت روماتوئید تقسیم بندی میکنند .
آرتروز بیماری است که بر اثر فرسودگی مفاصل ایجاد می شود و بنابراین بیشتر در افراد مسن دیده میشود . در افراد جوان ، این بیماری معمولا در مفصل هاییبروز میکند که قبال دچار صدمه شده باشد . این بیماری مفصل های بزرگ را گرفتار میکند مفصل هایی مثل مفصل های لگن و مفصل زانو هنگامی که سطوح طبیعیمفصلی فرسوده شده و از بین می روند ، تجمعاتی از کلسیم در آن ایجاد میشوندو بیمار متوجه میشود که مفصلش سفت شده و دردناک می گردد بخصوص در هنگام حرکت دادن مفاصل .
از سوی دیگر ، بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که میتواند افراد را در هر سنی گرفتار کند حتی بچه ها ممکن است گرفتار شوند . بطور کلیدر بیماری آرتریت روماتوئید ، مفصل های کوچک دچار مشکل میشوند و ملتهب و تغییر شکل می یابند . بعضی از این بیماران بطور کلی بهبود می یابند در حالیکه عده ا ی دیگر ممکن است از کار افتاده و زمین گیر شوند . با این حال اکثر افرادی که دچار آرتریت روماتوئید میشوند بدون اینکه دچار موارد شدید آن گردند درجاتی از ناتوانی را تجربه میکنند .
بنا به دلایلی ، این بیماری در بین خانمها شایعتر از آقایان می باشد .

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی می تواند روش مناسبی برای ترک اعتیاد باشد . بنابر تحقیقات انجام شده ،طب سوزنی باعثترشح اندروفین طبیعی مغز شده و به این طریق باعث عدم علاقه فرد معتاد نسبتبه مواد مخدر می شود و به راحتی و با آرامش در مدتی نسبتا کوتاه موفق به ترک اعتیاد خواهد شد.
بررسی نتایج مثبت بدست آمده با طب سوزنی درترک اعتیاد،موفقیت حدود 72 درصد برای معتادان به هروئین و 88 در صد برای معتادان به تریاک پس از 24 الی 99 ماه (2تا 8 سال)بوده که نسبت به سایر روشهای درمانی ، از باز دهی بسیار مطلوبی برخوردار بوده است. در ترک اعتیاد طب سوزنی میتواناز نقاط خاصی روی بدن و گوش بیمار با اتصال به دستگاه الکترو اکوپانکچر استفاده نمود. روش بالینی برای درمان سندرم ترک اعتیاد به وسیله طب سوزنی با استفاده از گوش و تحریک الکتریکی ، نخستین بار توسط Wen و cheung در هنگ کنگ توسعه یافت.
طول مدت درمان در این روش بین 7 تا 15روز و مدت هر جلسه 30 تا 40 دقیقه میباشد.تاثیر درمان پس از 10 تا 15 دقیقه به صورت کاهش علائم ترک اعتیاد مشخص می گردد .
ترشح اشک ، آبریزش بینی ، درد اندامها ، کرامپهای معدی، لرز، خشم و عصبانیتناپدید شده و تنفس بیمار منظم تر شده و بیمار احساس گرمی و آرامش می کند .بیماران تحت درمان حالت بهبودی را بیان می کنند و میل به مصرف مواد مخدر در آنها متوقف می شود . تا کنون هیچگونه عوارض جانبی در خلال درمان اعتیاد طب سوزنی مشاهده نشده است .

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

آرتروز چیست و تحت تاثیرچه ایجاد می‌شود ؟

آرتروز(استئوارتریت) شایع‌ترین بیماری مفصلی درانسان است که در آن تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی باعث التهاب بافت‌های اطراف مفصل و نهایتا تخریب ساختار آن می‌شود. این بیماری می‌تواند بدون علت خاصی ایجاد شود و یا ممکن است ثانویه به علل دیگری ایجادشود . از جمله علل زمینه ساز آرتروز می‌توان به صدمات و آسیب‌های شغلی و ورزشی،عوامل مکانیکی و ساختاری بدن (مانند انحرافات و بد شکلی سیستم اسکلتینظیر زانوی پرانتزی و ضربدری)، بیماری‌های سیستم غدد و متابولیسم، اختلالات ژنتیکی و مادرزادی اشاره کرد . بزرگترین عامل خطر برای بیماری آرتروز افزایش سن است. از عوامل خطر مهم دیگر می‌توان به ضربه‌های شدید و مکرر ناشی ازآسیبهای شغلی و چاقی اشاره کرد. نکته قابل توجه درمورد چاقی این است که این معضل که از عوامل قابل کنترل مسبب آرتروز است‌، علاوه بر تاثیر برروی مفاصلی که وزن بدن را تحمل می‌کنند(از قبیل زانو) در ایجاد آرتروز مفاصل دیگر از جمله مفاصل بین انگشتان دست نیز نقش دارند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

خدمات پوست و زیبایی که در کلینیک جردن جهان کودک انجام می شود از این قرار است :

1- کاشت انواع نخ صورت یا امبدینگ صورت : این روش معمولا یک یا دوبار انجام می شود و نقش زیرسازی را برای پوست ایجاد می کند. پوست را لیفت می کند. چین و چروک را برطرف می کند. خط خنده ، خط اخم ، خط غم ، چین های پنجهکلاغی کنار چشم ها ، افتادگی های صورت، جوانسازی و سفت کردن صورت ، رفع غبغب از جمله کارآیی های امبدینگ صورت است که ما انجام می دهیم.

2- امبدینگ بدن : در این روش نیز ما با انواعی از نخها و تکنیک های پیشرفه روز دنیا فرم دهی بدن ، کاهش سایز موضعی ، درمان سلولیت ، رفع بدشکلی های بدن متعاقب جراحی لیپوساکشن و … ، حجم دهی به بدن ، لیفت سینه ،لیفت شکم های افتاده و لاغری موضعی را انجام می دهیم.

3- طب سوزنی گوش و بدن که تقریبا با این روش تمام مشکلات زیبایی از جمله: افتادگی ها ، خشکی پوست ، اگزما و آلرژی ، ریزش مو ، کدورت پوست ، لکه های پوستی ، جای زخم و جای جوش و اسکارهای عمیق ، تیرگی و پف دور چشم و … قابل درمان است.

4- اسکن گوش : برای تشخیص بهتر و فهم دقیق تر از مشکلات پوستی شما و درمان قوی تر و مطمئن تر از این روش تشخیصی در کنار تشخیصهای پزشکی معمول استفاده می کنیم.

5- میکرونیدلینگ و نیز سوزن کاری های خاص و تخصصی برای درمان جای جوش ، جای زخم و اسکارها و نیز ترکهای پوستی و استریاهایی که به علت حاملگی و چاقی ایجاد شده اند.

خوشحالیم که اعلام می کنیم بعد از چند سال کار قوی پژوهشی و درمانی میزان رضایت بیمارانمان بیش از 90درصد است و این را مدیون همکاران پرتلاش واعتماد مردم عزیز هستیم.

کلینیک زیبایی شمال تهران, جوانسازی پوست, متخصص پوست خوب, مطب زیبایی و پوست, کلینیک زیبایی میرداماد

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

یکی از بهترین درمان ها برای مشکلات سطح پوست سوزن کاری است. به این منظور چند روش ایجاد شده است :

ایجاد خراش با تیغ

استفاده از وسیله ای به نام سون استار یا سوزن 7 ستاره

استفاده از درمارولر

استفاده از دستگاهی به نام درماپن

نکته مهم این است که این درمان ها کاملا طبیعی هستند و هیچ عارضه ای ندارند.

البته دقت و تجربه پزشک معالج در استفاده مناسب از این روش کارآمد بسیارمهم است. پس ممکن است شخصی به علت کمبود تجربه نتواند درمان مناسبی را از این روش ها ارایه نماید.

موارد استفاده :

کاهش لکه های پوستی

کاهش چین و چروک های سطحی

شفاف سازی پوست

درمان استریا یا ترک شکم و سایر نواحی پوست

درمان اسکار جای جوش صورت

درمان جای آبله و جای زخم های سطحی

کاهش روزنه های پوستی


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از بیماران زیبایی با آن مواجه هستند شلی و افتادگی پوست صورت است. در واقع از مهمترین شکایات پوست وزیبایی همی مشکل افتادگی پوست می باشد. اغلب بیماران نیز روشهای دارویی ، گیاهی ، ماساژ و تهاجمی و جراحی را برای کاهش شلی پوست صورت تجربه کرده اند. سوال این است که طب سوزنی آیا برای این مشکل نیز راه حلی دارد؟ و اگر راه حلی وجود دارد شرایط آن را توضیح داده شود.

پاسخ این سوال بله است. یکی از قدرتهای خوب و کارآیی های مهم طب سوزنی درمان شلی پوست صورت و لیفتینگ پوست صورت است. پوست صورت ممکن است به دلایلی همچون رژیم غذایی لاغری شدید ، فکر و نگرانی زیاد ، سوء تغذیه ، روند بالارفتن سن و سال و … به تدریج شل و افتاده شود. پایین آمدن چین گوشهلب ، عمیق تر شدن خط خنده ، آویزان شدن غب غب و پوست جلوی گوش ، تحلیل رفتن گونه و لب ، افتادگی پلک و ابرو ، افتادگی پوست وسط ابروها و شل شدن کل پوست صورت و گردن از جمله معزلاتی است که به علت شل شدن صورت ایجاد می شوند و باعث اختلال در زیبایی می گردند.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 8 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

کاشت سوزن ASP

کاشت سوزن ASP روی گوش

طب سوزنی

این یک روش فوق پیشرفته و بسیار جدید و ابداع کشور آلمان است.

در این روش سوزنهای طلا ، نقره ، استیل روی گوش بیمار کاشته می شوند.

ماندگاری این سوزن ها دو سه هفته است و بیمار از مراجعات روزانه بی نیاز می گردد.

در این روش ابتدا یک اسکن دقیق از گوش بیمار انجام می شود و سپس سوزن های ای اس پی در نقاط یافت شده با دقت خاصی کاشته می شوند.

موارد درمانی در این روش شامل تقریبا درمان و کنترل انواع بیماری هاست.

همچنین اگر این روش به درستی و نزد متخصص دوره دیده انجام گردد عارضه خاصی ندارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

در این روش مدرن طب سوزنی از نخ های قابل جذب برای کاهش وزن و سایز استفاده می شود. قبلا از نخ های کات گوت در این روش بهره برده می شد اما اکنون ما از نخ های پیشرفته و بی عارضه مونوکریل برای این منظور استفاده می کنیم.

این روش ماهانه یکبار انجام می گردد.

نخهای مونوکریل حدود یک ماه بعد جذب بدن می شوند و گویی بیمار در این یکماه مداوم طب سوزنی شده است.

وجه تمایز این روش از سایر روش های زیبایی در بی عارضه بودن آن است. در حقیقت این یک روش تعادلی و سنتی است که با نخ های پیشرفته انجام می شود.

11امبدینگ-650x400

موارد کاربرد :

کاهش وزن

افزایش سوخت و ساز

کاهش جذب غذا

کاهش سایز شکم ، پهلو ، ران ، باسن ، بازو

افزایش حجم عضلات بدن و فرم دهی به بدن

لیفت شکم و سینه ها و سایر افتادگی ها

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
طب سوزنی-درمان طب سوزنی-فواید طب سوزنی-طب سوزنی چیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 598