loading...
طب سوزنی
دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

شل شدن و تغییر فرم سینه ها در بانوان می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در اغلب موارد ، افرادی که از سینه بند استفاده دائمی نکرده و یا نمونه های آزاد و گشاد تر را به کار برده اند و یا در بعضی از بانوان بعد از پشت سر گذاشتن دوران شیردهی به دلیل بزرگ شدن سینه و سپس کوچک شدن آن و عدم انجام ورزش های مناسب برای سفت کردن سینه ها و مراقبت نکردن از پستانها ، این فرم از سینه های شل و آویزان دیده می شود .

طب سوزنی درمواردی که سینه ها شل است ولی اندازه آنها در حد معمول می باشد می تواند با سفت کردن بافتهای درونی سینه ، تقریبا سینه را به فرم اول بازگرداند .مدت زمان لازم جهت درمان تقریبا ۶ هفته است که در دو هفته ی اول،دوبار در هفته طب سوزنی ، و در ۴ هفته ی بعد ، در هر هفته ۱ بار طب سوزنی انجام می شود .

که در هر جلسه ابتدا طب سوزنی عمومی بدن انجام شده و بعد در محل مورد نظر طب سوزنی به عمل می آید .در صورت لزوم یک یا دو بار دیگر نیز در ماه های آینده طب سوزنی تکرار خواهد شد .

طب سوزنی سینه

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی یکی از شاخه های طب مکمل است که در درمان، تسهیل و تسریع روند بهبود بیماری‌های متفاوت است. این شیوه درمانی قرن‌هاست در کشور چین برای درمان بیماری های مختلف و به عنوان روشی برای ایجاد تعادل در جریان انرژی در بدن استفاده می‌شود. به باور متخصصان این فن، با فرو کردن سوزن‌های بسیار نازک در نقاط خاص، می توان جریان انرژی را در بدن متعادل کرد.

در سال های اخیر بسیاری از بیمارانی که به دلایلی از علم پزشکی نوین ناراضی یا به آن بی اعتماد شده‌اند و یا برای تقویت درمان خود، به انواع روش های طب سنتی و مکمل از جمله طب سوزنی روی آورده‌اند. این موج فراگیر قاره‌ها را در نوردیده و از شرق تا غرب عالم را فرا گرفته است.

از این رو دانشمندان و پژوهشگران این روش و اثرات آن را در کنار سایر روش های طب مکمل مورد توجه داده‌اند تا شاید بتوانند از آن به عنوان روشی مکمل در کنار علم پزشکی مدرن بهره بگیرند.

اما یافته‌های بالینی موجود درباره اثرات طب سوزنی بر بیماری‌های مختلف چه می‌گویند؟

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو(ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چین است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد.

پس از آن که طب سوزنی نیز به مانند سایر روش های طب سنتی در دنیا، از سیستم های پزشکی و بهداشتیچین حذف و با طب کلاسیک جدید جایگزین شده بود، در زمان مائو و به دلیل کمبود پزشک در چین، مجدداً بر سر زبان ها افتاد.طب سوزنی از اواخر قرن بیستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدی علمی قرارگرفته‌است، هماز جهت نحوه اثر آن و پایه‌هایش و هم از جهت اثرهای بالینی‌اش. در گذشته‌های نه چندان دور توافقی میان پزشکان و درمانگران بر علمی بودن و موثر بودن اثرهای ناشی از درمان طب سوزنی حاصل نمی‌شد اما اکنون با آزمایش‌های بالینی گوناگون بر اثبات‌پذیری درمان و تسکین بیماری‌های مختلف دیگر اثر طب سوزنی چیزی فراتر از دارونما گشته‌ است.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی برای درمان درمان 28 مورد از بیماریها موثر است، در حالی که شواهد نشان می دهد ممکن است اثرات درمانی موثری برای بسیاری دیگر از بیماریها نیز داشته باشد .طب سوزنی برایکاهش علائم افراد مبتلا به سردرد تنشی و یا میگرن ممکن است بسیار موثر واقع بیافتد . در مطالعه دیگری نیز در دانشگاه مرکز سرطان اندرسون تگزاس دریافتند که درمان با طب سوزنی بصورتدو بار در هفته ٬ در از بین بردن علائم ناتوان کننده خشکی شدید دهاندر بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن که تحت درمان با اشعه درمانی قراردارند مفید خواهد بود.

طب سوزنی چگونه در ایالات متحده آمریکا محبوب شد؟
جیمز رستون ، که برای نیویورک تایمز کار می کرد آپاندیس خود را در طول سفربه چین در سال 1971 برداشت ( آپاندکتومی) .پس از عمل جراحی درد زیادی راتحمل میکرد که این مشکل را با طب سوزنی رفع کرد .وی از تاثیر طب سوزنیدر رفع دردهای خود فوق العاده شگفت زده شد .او پس از آن مقاله ای در آن سال با عنوان ” پیرامون عمل جراحی من در پکن “نوشت. بسیاری بر این باورند که این مقاله باعث علاقه شدید به طب سوزنی در ایالات متحده آمریکا گردید.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

درمان طب سوزنی چگونه انجام می‌شود.

روشی از طب سوزنی که بیش‌تر شناخته شده است از سوزن استفاده می‌کند. سوزن‌های یکبار مصرف، از جنس استیل ضد زنگ که اندکی از مویانسان ضخیم‌تر هستند در نقاط سوزن به پوست وارد می‌شوند. پزشک طب سوزنی نقاط درست سوزن را برای درمان مشکل تعیین می‌کند. سوزن فرورفته ممکن است پیچانده شود، در سرعت‌ها و عمق‌های مختلف بالا و پایین برود، حرارت داده شود یا تحت جریان الکتریکی ضعیف قرار بگیرد. روش دیگری از طب سوزنی بدون استفاده از سوزن وجود دارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 3 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

امکان درمان برخی بیماری ها به وسیله امبدینگ یا کاشت نخ

امبدینگ طب سوزنی از روشهایی است که در کشور ما بیشتر برای کنترل وزن و کاهش سایز استفاده می شود.

در کلینیک طب سوزنی ما امکان درمان برخی بیماری ها با این روش مهیاست.

مزیت استفاده از این روش امکان مراجعه ماهانه برای انجام درمان می باشد.

کاشت نخ

بیماری های قابل درمان با کاشت نخ طب سوزنی :

افسردگی

درد شانه

کمردرد

سیاتیک

فلج مغزی

فلج بلز

یبوست مزمن

سندروم روده تحریک پذیر

درد قاعدگی

برخی موارد ناباروری

کمک به درمان انحراف ستون فقرات و انحراف مفاصل

کاهش وزن

کاهش سایز


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 4 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

امروزه چاقی با عوارض زیادی که بر جسم و روان مردم جامعه می گذارد به یکمعزل اساسی تبدیل شده است. بنابراین درمان چاقی و کاهش وزن یکی از دغدغه های مهم نظام های بهداشت و درمان ، عموم مردم و پزشکان می باشد . چاقی باعثافزایش ریسک مشکلات قلبی عروقی ، دیابت ، مشکلات اسکلتی عضلانی ، افزایش درد ، اضطراب و افسردگی و … می شود. علاوه بر اینها چاقی با آثار بدی که برزیبایی و تناسب اندام می گذارد از این جهت نیز باعث تخریب روحیه فرد چاق شده و او و اطرافیانش را آزار می دهد.

فاکتورهای موثر بر چاقی

عوامل متعددی بر چاق شدن شخص اثر گذار است.کم تحرکی با کاهش سوخت و ساز باعث چاقی است و استفاده از غذاهای پر کالری این روند را به شدت افزایش می دهد. شاید وضعیت تغذیه ای نابسامان و کم تحرکی مهمترین عوامل باشند اما در این بین عوامل متعددی هستند که به چاق شدن افراد کمک می کند. برخی از این عوامل در زیر اشاره می شود :


دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 5 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی

انواع روش های طب سوزنی قابلیت درمان یا کنترل و توانبخشی بیماری های زیادی را دارند. طب سوزنی بدن چینی ، طب سوزنی سگمنت تراپی ، طب سوزنی مدرن نقطه ای ، طب سوزنی اسکالپ ، طب سوزنی گوش فرانسوی و آلمانی ، تکنیک عمیق دکتر گان و … روش هایی را برای درمان بسیاری از اختلالات به دست ما داده اند.احاطه مناسب بر بسیاری از این روش ها و تلفیق آن با نظریات پزشکی مدرن و تحقیقات جدید

طب سوزنی

باعث شده ما رضایت بیش از 80% بیماران را پشتوانه خود داشته باشیم.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 2 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

بر طبق استاندارد سازمان بهداشت (سازمان بهداشت جهانی) ، طب سوزنی برای درمان ۲۸ شرایط موثر است، در حالی که شواهد نشان می دهد ممکن است مقدار موثر برای درمان بیشتر باشد. با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاهفنی مونیخ آلمان افراد مبتلا به سردرد تنشی یا میگرن ممکن است طب سوزنی را بسیار موثر در کاهش علائم خود بدانند. مطالعه دیگری در مرکز سرطان دکتر اندرسون دانشگاه تگزاس در بر داشت که درمان طب سوزنی دو بار در هفته باعث از بین بردن علائم ناتوان کننده از خشکی دهان -‌خشکی شدید دهان – در بین بیماران درمان شده توسط تابش برای سرطان سر و گردن است.

در سال ۱۹۸۹ سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسما طب سوزنی را برای بیش از چهل نوع بیماری به جهانیان و دانشمندان و اطبای همه کشورهامعرفی کرد. این سازمان که معتبر ترین سازمان علمی و پزشکی دنیاست طب سوزنی را به عنوان بی عارضه ترین راه درمانی برای درمان بیماری هایی اعلام کرد که طب کلاسیک را با تمام پیشرفت های فعلی خود در درمان آن ها عاجز می کرد. ‌نکته قابل ذکر این است که طب سوزنی در این بیماری ها می تواند به صورت درمان اولیه و بدون مصرف دارو یا به صورت درمان کمکی در تعامل با سایر تخصص ها عمل نماید . به هر حال مسئله جالب این است که پس از تایید طب سوزنی توسط (WHO) بسیاری از کمپانی های داروسازی معتبر جهان به مخالفت و تضعیف آن پرداختند که این مسئله هم اکنون نیز ادامه دارد.

دکتر رضا جعفرقلی بازدید : 7 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

 

طب سوزنی درمان افسردگی

در تحقیقی که در سال ۱۹۹۸ در آمریکا توسط موسسه ملی سلامت انجام شد مشخص گردید که در طی یک دوره درمان طب سوزنی بر روی گروهی از بیماران مبتلا به افسردگی، ۴۳ درصد علایم بیماران بهبود یافته است. از آن زمان به بعد، تحقیقات زیادی بر روی اثرات طب سوزنی بر روی افسردگی انجام شده است که تمامی آنها اثرات مثبت طب سوزنی را بر روی افسردگی تایید نموده است. بسیاری از افرادی که برای مشکلات دیگری مثل کمر درد یا خستگی مزمن به کلینیک طب سوزنی مراجعه می کنند این نکته را یادآور می شوند که بعد از درمان طب سوزنی، آنها احساس بهتری از نظر روحی داشته اند. امروزه مشخص شده است که طب سوزنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می شود که یک ماده طبیعی بدن است که بر روی روحیه فرد می تواند موثر واقع شود.

طب سوزنی درمان افسردگی پس از زایمان
در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا انجام شده نشان داده شده است که بیمارانی که در طی دوران بارداری شان از
 طب سوزنی استفاده کرده اند علائم افسردگی در دوران بارداری از خود نشان نداده اند ودر طی دههفته بعد از زایمان نیز موارد افسردگی در آنها کمتر از سایر افرادبوده است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
طب سوزنی-درمان طب سوزنی-فواید طب سوزنی-طب سوزنی چیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 599